Aku rasa facebook ni mampu mencungkil perangai yang tersembunyi di dalam diri seseorang tu. Contohnya, engkau seorang yang emo. Tapi emo kau tu akan lebih jelas apabila kau update status kau. Aku dah buat sikit homework dan di sini ialah sedikit sebanyak analisis tentang status facebook kawan-kawan aku.
1. Status putus cinta:
jiwa kaco...serabut...tp terpakse wat2 cool....
have to find someone else.....anyone want to be my friend???
Antara 2 contoh status yang mungkin tuan empunya badan putus cinta. Jumlah ??? juga menguatkan lagi hujah bahawa kau ni sedang sangat dalam tekanan.
2. Status direct translate:
don run a person down..i can read between de lines..u such a snake in the grass!!
Ini salah satu contoh la. Banyak lagi sebenarnya. Hehe. Status diatas adalah antara contoh terbaik direct translate dari BM ke English. Sorry, your English has turned me off.
3. Status minta dikasihi/diberi perhatian lebih oleh pasangan
besh je tgk diorg suma dengan ♥ msing2 td...~~ hurmm
slamani cube pejamkan mata, pekakkan telinga, n bisukan suara..tp..xde sape yg hrgai..
Serius aku sedih bila baca status macam ni. Rasa macam esok dah takde. Rasa macam malam ni malam terakhir hidup. Arrrggh!
4. Status cintakan alam sekitar. Tahniah! Aku suka.
There's so much pollution in the air now that if it weren't for our lungs there'd be no place to put it all.
Aku suka baca sebab boleh bagi kesedaran kat diri sendiri.
5. Status hebat tapi disebabkan masalah ejaan jadi langsung tak bernilai
AKuW cyunk n ChEnTa kamu
dat's it...en0ff...i get it...i dun n0e u enim0re..
Fuh. Fuh. Fuh.
6. Status bermotivasi. Tahniah!
Jika masa boleh berputar kembali, apakah yang ingin anda lakukan semula. Apapun jawapan anda, mulakanlah untuk melakukannya mulai hari ini.
7. Status yang mantap. Firm. Bagus.
Don't answer my question with a question. That's just so wrong.
"Dan sesungguhnya kepada Tuhanmulah kesudahannya (segala sesuatu). Dan sesungguhnya Dialah yang menjadikan orang tertawa dan menangis." An-Najm,42-43
Status ni menggambarkan betapa mantapnya perasaan yang ada dalam diri penulis. Ejaan pun lengkap. Tahniah!
Ada beberapa lagi status yang aku perasan kat facebook ni mampu menghadirkan gelak ketawa. Hehe. Aku suka status yang bila aku baca terus dapat semangat nak belajar, dapat idea nak tulis puisi dan dapat ilmu baru. Tapi semua status tu sebenarnya yang mewarnai hidup kita di facebook. :)
7 comments:
cam pernah ku lihat komentar-komentar mengenai status fb ini. tapi di mana ya???
tepat ssekali sebenarnya status kt fb byk bg bagi ilham..
humph!! no 4 tu cam kenal je? hahahaha
aku suke no 6 ngan 7 tu :D
iXa : yeke? ala ingat takde lagi orang buat mende ni. isk.
qayyum : itu la yum. buat geli hati pun banyak status ni.
Shazwan : haha. no 4 tu pinjam dari saudara. nombor 6 dan 7 memang favourite. hehe.
i like. i like.
tahniah. pemerhatian yang boleh diterima pakai. oi. jgn detail sgt sudah.terase nnt klu ade yg tebce nih
kalau terasa, maaf dipinta. hehe.
Post a Comment